היתרונות והחסרונות שבהכנסת כלבכם לגינת הכלבים

רגע, יכול להיות שגינות כלבים יפגעו בהתנהגות של הכלב שלנו בצורה כלשהי? כמה מכם מרגישים בתוך תוככם שאולי אולי, גינת הכלבים "דפקה" את הכלב/ה שלהם?

לפני מספר שבועות העליתי סקר בנוגע לגינות כלבים, שבו אתם כתבתם דברים מאוד מאוד חכמים ונכונים. אז ברשותכם, אקח חלקים ממה שכתבתם ואוסיף בעצמי: 

ראשית, בואו נצא מנקודת הנחה מאוד בסיסית לפני שנמשיך - *גינות כלבים ומפגשי כלבים משפיעים בצורה עמוקה מאוד על התנהגות הכלב שלנו*.

יהיו מקרים, בהם כלבים בוגרים ובריונים כלפי כלבים אחרים ילמדו גורים להיות בדיוק כאלה כשהם יגדלו. יהיו מקרים שהדינמיקה בגינה תהיה כ"כ טובה ורגועה שתיהיה לה השפעה מאוד טובה על גור בשלבי ההתפתחות שלו.

יהיו מקרים שמספיק כלב אחד שנובח מתוך הגינה על אופניים, רצים, כלבים אחרים מעבר לגדר בשביל ללמד עוד כמה כלבים שזו התנהגות מקובלת ועוד.

שנית, אז איפה אני מוצא בעייתיות בגינות כלבים:

1.    אנשים פוקדים אותן יותר מידי פעמים בשבוע.

2.    אנשים יושבים על הספסל ומגיעים למפגש חברתי ולא משגיחים על הכלב שלהם.

3.    אין הפסקות במשחק, כלבים משחקים רצוף במשך שעה - שעה וחצי ובכך נפגע מנגנון הריסון העצמי משלב מאוד מוקדם בחיי הכלב.

4.    אנשים מכניסים כלבים שלא מסתדרים עם כלבים אחרים לתוך גינה מלאה כלבים ובכלל מעמידים את הכלב שלהם במצבי סטרס מאוד גבוהים. הכלב שלהם עלול לשחרר את המתח והתסכול שלו על כלבים אחרים.

5.    סגנונות משחק שונים בין כלבים. יהיו משחקי רדיפה, התגוששות, משולב, תפיסות ברגליים ובצוואר ועוד. כל כלב מפתח לעצמו סגנון משחק שונה בהתאם לגזע ולמה שחווה כגור.

6.    אחת הדעות הרווחות הן, ש"כלבים צריכים לסדר בעצמם את ההיררכיה". חברים, אין היררכיה - רק תקשורת. ומה לעשות, כמו שאתם לא מסתדרים עם כל אדם בחייכם, כך גם הכלבים שלכם לא יסתדרו עם כל כלב ולא כל הכלבים יסתדרו עם הכלב שלכם.

7.    אנשים שנכנסים לגינה עם צ'ופרים או צעצועים שהכלב שלהם מגלה רכושנות כלפיהם.

8.    הכלב מובל לגינת הכלבים מיד מהבית מבלי לעשות צרכים ומבלי לפרוק קצת אנרגיה אחרי יום ארוך בבית.

9.    הרבה בעלי כלבים חושבים שגינת כלבים מחליפה טיול ומתפלאים למה הכלב שלהם אוהב יותר כלבים מאשר אותם. כשהם קוראים לו בגינת כלבים הוא לא מקשיב ובטיולים על רצועה הוא נוראי, בגלל שלא תרגלו איתו הליכה עם רצועה.

10. הכלב כבר עייף, נכנס מתחת לספסל/שולחן, מסמן בכל דרך אפשרית שנמאס לו, לא משתתף במשחק ובכל זאת נשארים איתו בגינה, מה שמייצר המון תסכול.

11. אנשים עם כלבים תוקפניים לכלבים אחרים מכניסים אותם לגינה, כי אין להם מקום אחר לשחרר את הכלב.

אז מה הן ההמלצות שלי לשימוש בגינות כלבים:

1.    ללכת מקסימום 4-5 פעמים בשבוע (תלוי ברמת האנרגיה של הכלב) ועד 30-40 דקות (גורים חייבים הפסקה באמצע למנוחה.

2.    תהיו דינמיים בגינה, כמו שאתם תהיו עם הילד שלכם ישחק בגן שעשועים. תזוזו ממקום למקום, תפסיקו את הכלב שלכם כשצריך ותנו לו מילה טובה כשצריך.

3.    עשו הפסקות! כל 15 דקות תעשו הפסקה של כמה דקות לפני שהכלב ממשיך לשחק

4.    לכו למפגשי כלבים מצומצמים או שתגיעו לגינה בשעות שיש מעט כלבים. תתאימו את היכולת של הכלב שלכם לכמות הכלבים בגינה.

5.    התאימו את סגנון המחשק של הכלב שלכם לסגנון המשחק של הכלבים בגינה או במפגש - סופר חשוב! הימנעו מתסכול הכלב שלכם בגלל שאין לו עם מי לשחק, כי הכלבים האחרים משחקים אחרת ודוחים אותו והוא מת לשחק.

6.    אם יש ריב בגינה והכלב שלכם מעורב בו הפסיקו אותו מיד וקחו אותו הצידה להירגע. אל תכעסו, אל תנזפו ואל תעשו מזה עניין. כלבים רבים וזה חלק מהעניין. לא צריך להתרגש.

7.    השאירו את הפאוץ' או השקית/צעצוע מחוץ לגינה ותנו לכלב שלכם את הסימן שעכשיו אין אוכל או צעצוע וזה הזמן לשחק עם כלבים.

8.    גינת הכלבים אינה בית שימוש לכלבים, תוודאו שהכלבים שלכם התרוקנו בדרך לגינה. באופן כללי, מומלץ לטייל 15-20 דקות לפני הכניסה לגינה על מנת "להוציא את העוקץ" של האנרגיה. להביא את הכלב במצב רגוע יותר ונינוח יותר.

9.    תעקבו אחרי המלצות הללו וזה לא יקרה. תשקיעו באינטראקציה הבין אישית עם הכלב שלכם במשחקים, אימונים וטיולים ויהיה בסדר

10. לימדו כמה שיותר את שפת הגוף של הכלב שלכם וכשהוא עושה סימנים של "נמאס לי", "אני עייף", "לא בא לי על הכלבים שיש כאן" וכדו' על מנת שתדעו מתי זה הזמן לעזוב את הגינה ולא להישאר שם בכוח ולהמאיס על הכלב שלכם את השהיה בגינה.

11. אני מודע לבעיה שאנשים כאלה חווים. אני מוציא את הכלבים שלי מהגינה כאשר כלב כזה נכנס לגינה, מהסיבה הפשוטה. כלב תוקפן/ריאקטיבי משנה את הדינמיקה בגינה עד למצב שכלבים יפסיקו לשחק. 

אולי יעניין אותך גם...