כיצד לבחור מאלף

אין זה סוד שתחום אילוף הכלבים בישראל הפך להיות תעשייה כאוטית בה כל חובב כלבים יכול לטעון שהוא מאלף.

האם אתם יכולים לתאר מצב בו רופא לא יהיה שקוף לגבי דרך הטיפול שלו ולגבי אפשרויות טיפול אחרות שניתן להשתמש בהן? ברור שלא! אם כך, מדוע אנשים כה רבים מרגישים בנוח להפקיד את כלבם בידי אדם שאין וודאות ושקיפות לגבי יכולותיו המקצועיות?

ישנן גישות שונות ומגוונות לאילוף כלבים, ולפני שאתם בוחרים מאלף, חשוב שתשאלו  מהי גישת האילוף בה הוא נוקט. אדם שהוא מאלף חובבן, יציג בפניכם ככל הנראה תשובות מעורפלות וביטויים מאוד כלליים מעולם האילוף, אשר משמשים בעצם כמסך עשן המסתיר את חוסר המקצועיות שלו, בעוד שמאלף מן השורה, אשר עבר הכשרה מהותית באחד ממוסדות האילוף המוכרים בארץ, ידע להציג בפניכם תשובות חד משמעיות לגבי הליך הטיפול בכלבכם.

בין אם המאלף כלבים נוקט בגישה הקלאסית–המנעותית, בגישת force free ,או בכל גישה אחרת, חשוב שתבינו את משמעויותיה של הגישה כלפי כלבכם, והאם היא בהכרח מתאימה לכם ולו. אם המאלף משתמש בקולרים מיוחדים כגון חנק או חשמל, חשוב שתדעו על כך עוד לפני תחילת האילוף. אם המאלף משתמש בענישה, תשאלו באיזה סוג של ענישה הוא משתמש (צעקות/הפעלת כוח פיזי/הפעלת לחץ מנטלי). אם המאלף משתמש בענישה, חשוב שיהיה גלוי עמכם ושייתן לכם להחליט אם אתם מסכימים שכלבכם ייחשף אליה, ולא יסתתר מאחורי מושגים כמו "תיקונים" ו"ענישה חיובית".

אז יש לנו שלוש שאלות מאוד חשובות שאנחנו ממליצים לכם לשאול את המאלף לפני תחילת העבודה עמו על מנת לתאם ציפיות וליצור שקיפות מלאה ביניכם לבינו:

1.    מה תהיה התגובה שלך כאשר הכלב מצליח לבצע פקודה?

2.    מה תהיה התגובה שלך כאשר הכלב אינו מצליח לבצע פקודה?

3.    האם ישנן אלטרנטיבות פחות פולשניות ממה שאתה מציע?

רצוי גם שהמאלף יתאר את גישתו המלאה באופן מפורט וברור. לא צריך להיות הבדל עם כלבכם, שגר איתכם, חלק מהמשפחה ל15 שנים הבאות.

אולי יעניין אותך גם...